Osoitteenmuutos Jäsensivut
Etusivu Palvelut Jäsenedut Jäsenmaksut Liity jäseneksi
Taloyhtiöiden tulevaisuus Katsele video Taloyhtiöiden tulevaisuus
13.02.2017 (04:15)
Videolla Kiinteistöliiton toimitusjohtaja Harri Hiltunen, pääekonomisti Jukka Kero ja päälakimies Jenni Hupli keskustelevat taloyhtiöiden tulevaisuudesta.

Kesä tuo muutoksia jäsenneuvonnan aukioloaikoihin

Kiinteistöliitto Kaakkois-Suomen toimisto on suljettuna 27.7.-2.8. Toiminnanjohtaja vuosilomalla 6.7. - 2.8.

Suomen Kiinteistöliiton neuvontapalvelujen muutokset kesällä 2017:

- Lakineuvonta jäsenille on suljettu 17.7. - 28.7.2017
- Lakineuvonnan sähköinen ajanvaraus on suljettu 3.7.- 30.7.
- Korjausrakentamisenneuvonta on suljettu 3.7. - 30.7.
- Talous- ja veroneuvonta on suljettu 3.7. - 31.7.
- Energianeuvonta puhelimitse / ajanvaraus on suljettu 3.7. - 6.8.
- Maksullinen lakineuvonta ei jäsenille on suljettu 3.7. - 30.7.

HTHJ-logo.jpg - pienennetty

Uutena jäsenenä hallitukseen?
HTHJ-verkkokurssikokonaisuus antaa eväät hallitustyöskentelyyn

Taloyhtiön hallituksessa tarvitaan tietoa monelta alalta ja mitä pätevöityneempiä ihmisiä hallituksessa toimii, sitä paremmin asiat hoituvat. Uusi verkkokurssikokonaisuus HTHJ - hyväksytty taloyhtiön hallituksen jäsen antaa mainiot eväät taloyhtiön hallituksessa toimimiseen. Uuteen kurssikokonaisuuteen on koottu tärkeää tietoa taloyhtiön toiminnan eri alueilta hallituksen vastuista ja taloudenpidosta kiinteistön ylläpitoon saakka.

Kurssikokonaisuus on maksuton Kiinteistöliiton jäsentaloyhtiöiden hallitusten jäsenille ja puheenjohtajille.

Lue lisää: www.taloyhtio.net/hallinto/hallitus/hthjverkkokurssi

Ohjeet tupakointikiellon hakemiseen asunnon sisäosiin, huoneistojen käytössä oleville parvekkeille ja pihoille

Taloyhtiöt voivat hakea kunnan viranomaiselta tupakointikieltoa sekä huoneistojen käytössä oleville parvekkeille ja pihoille että asuinhuoneiston asuintiloihin.

Kiinteistöliiton 110-vuotislahja jäsentaloilleHallituksen tehtävät ja vastuut Jenni Hupli 2017.jpg

Kiinteistöliitto tarjoaa 110-vuotislahjana maksutta kaikkien yli 26 000 jäsentaloyhtiön hallituksille käyttöön "Hallituksen tehtävät ja vastuut" -verkkokirjan. Kirjan on kirjoittanut Kiinteistöliiton päälakimies, VT, KJs Jenni Hupli.

Kirja kertoo, mitä taloyhtiön hallituksen tehtäviin kuuluu ja mikä on hallituksen rooli isännöitsijän valvojana sekä yhtiökokouksen päätösten toimeenpanijana. Opas auttaa hallituksen jäsentä keskittymään oikeisiin asioihin ja hoitamaan tehtävänsä huolellisesti. Vastapainoksi kerrotaan, mitä tapahtuu, jos hallituksen jäsen ei näin tee: hallitus voi joskus joutua vahingonkorvausvastuuseen tai jopa rikosvastuuseen toiminnastaan. Opas selvittää myös, mitä hallitustoiminta käytännössä tarkoittaa - esimerkiksi miten usein hallitus kokoontuu, mitä hallituksen kokouksissa tapahtuu ja miten hallitus tekee päätöksiä.

Linkki maksuttomaan sähköiseen versioon: http://www.taloyhtio.net/omaetusivu/110vuotislahjakirja (vaatii kirjau tumisen).

Suomalaisen asunto-osakeyhtiön vaiheet ensi kertaa kirjaksiKansan osake_250.jpg

Suomalaisen asunto-osakeyhtiöjärjestelmän vaiheet on koottu ensi kertaa kirjaksi. Historiateos "Kansan osake. Suomalaisen asunto-osakeyhtiön vaiheet" julkaistiin helmikuussa. Kirja on sähköisenä kaikkien luettavissa. Kirjalla juhlistetaan sekä 100-vuotiasta Suomea että 110-vuotiasta Kiinteistöliittoa.

***************************************************************************************************

Mobiilijäsenkortti tuo jäsenpalvelut taskuunMobiilijäsenkortti allekirjoitus_pienennetty.jpg

Lataamalla mobiilijäsenkortti - sovelluksen omalle älypuhelimelleen tai tabletille (ks. ohjeet) jäsentalojen hallitukset ja isännöitsijät saavat käyttöönsä mobiilijäsenkortin.

Mobiilijäsenkortti - sovelluksella voi soittaa Kiinteistöliiton ja jäsenyhdistysten neuvontapalveluihin, ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin, päivittää omia yhteystietoja jäsenrekisteriin sekä hyödyntää jäsenetuja.

Mobiilijäsenkortin käyttöönotto edellyttää, että hallituksen ja isännöitsijän yhteystiedot kuten nimet ja sähköpostiosoitteet on ilmoitettu yhdistyksen jäsenrekisteriin.

Oppaita jäsentaloille

Taloyhtio.net jäsensivuille on koottu oppaita jäsentaloissa hyödynnettäväksi.

Oppaita löytyy mm.
- asbestilakiuudistus 2016 - ohje taloyhtiöille
- tilaajan ohje sisäilmaongelman ratkaisemiseen asunto-osakeyhtiössä
- suositus taloyhtiöille tilaajavastuulain selvitysvelvoitteista
- korjaushankkeen kulmakivet - hankesuunnitteluopas taloyhtiön hallitukselle
- suositus - taloyhtiö palkkioiden maksajana
- vakuuta oikein - opas
- isännöintipalveluiden osto-opas
- kiinteistön hoito- ja ylläpitopalveluiden ostaminen
- korjaushanke kirjanpidossa ja verotuksessa
- korjaushanke haltuun hallituksen pikaopas

Tutustu ja hyödynnä!
Oppaat löytyvät osoitteesta
www.taloyhtio.net - jäsensivut - oppaita taloyhtiöille (vaatii kirjautumisen).

Yhteystietojen muutokset

Jäsentalojen puheenjohtajien ja isännöitsijöiden vaihdokset tulee ilmoittaa yhdistyksen toimistolle. Näin saadaan varmistettua, että jäsentiedotteet ja Suomen Kiinteistölehti menevät oikeaan osoitteeseen.
Muutokset voi ilmoittaa osoitteessa www.kiinteistoliitto.fi/osoitteenmuutos tai merja.kuutvuori@kiinteistoliitto.fi , p. 05 266 430.

Vastuuhenkilöiden muutokset tulee ilmoittaa myös Kaupparekisteriin.

Taloyhtio.netTaloyhtiosivutKiinteistolehti_logo_pieni_nega.pngKiinkoEuropean Property FederationKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskustampuuri_s1.gifKTITilaajavastuu

Hyvä sivuston käyttäjä

Olemme kehittämässä Kiinteistoliitto.fi -sivustoa. Kehittämisen kannalta on olennaista saada hyvä kuva siitä, millaista tietoa sivuilta haetaan ja miksi. Seuraavan kysely täyttämiseen menee noin minuutti. Olemme kiitollisia, jos voisit käyttää ajan auttaaksesi meitä tekemään sivustosta paremmin palvelevan.

Avaamme kyselyn uuteen välilehteen. Voit suorittaa vierailusi loppuun ja vastata kyselyyn sen jälkeen.

Ystävällisin terveisin ja yhteistyöstä kiittäen

Timo Tossavainen
Kiinteistöliiton yhteysjohtaja