Osoitteenmuutos Jäsensivut
Etusivu Palvelut Jäsenedut Jäsenmaksut Liity jäseneksi
Aurinkosähkö taloyhtiössä Katsele video Aurinkosähkö taloyhtiössä
17.05.2016 (04:05)
Aurinkoenergian käyttöön taloyhtiöissä liittyy teknisten kysymysten lisäksi monia taloudellisia, hallinnollisia ja juridisia näkökulmia. Katso energia-asiantuntija Petri Pylsyn haastattelu aiheesta.
Ajankohtaista

Kiinteistöliitto Päijät-Hämeen ja DNAn välillä on laadittu kymmenen megan laajakaistasopimus

Kaikilla jäsentaloyhtiöillä on mahdollisuus saada taloyhtiön jokaiseen asuntoon 10 megan laajakaistanopeutta edullisesti. Solmitun sopimuksen mukaan 10 M:n laajakaistan hinta on joko 1,19 e/as/kk (4 v.) tai 1,69 e/as/kk (3 v.), hinta riippuu sopimuksen pituudesta.

Lisänopeuden saanti vaatii DNAn ja taloyhtiön välisen kaapeli-TV- ja laajakaisstasopimukjsen päivitämistä.

Jäsentaloyhtiön asukkailta ei 10 megan laajakaistanopeuden käyttöönotto vaadi toimenpiteitä niissä taloyhtiöissä, joissa on 2 megan laajakaista ollut jo käytössä, koska aikanaan hankitut kaapelimodeemit ovat edelleen käyttökelpoisia. Tiedon siitä, koska 10 megan nopeus on asukkaiden käytössä, antaa isännöitsijä.

Lue lisää tästä liitteestä

Palveluiden ostaminen vie aikaa ja se on tehtävä harkiten

Toiminnanjohtaja Raimo Kiljunen on laatinut tekstin palveluiden ostamisesta taloyhtiössä, joka on luettavissa tästä linkistä Palveluiden ostaminen

Yhteystietojen muutokset

Jäsentalojen puheenjohtajien ja isännöitsijöiden vaihdokset tulee ilmoittaa yhdistyksen toimistolle. Näin saadaan varmistettua, että Suomen Kiinteistölehti, sähköiset- ja paperiset jäsentiedotteet menevät oikeaan osoitteeseen.

Muutokset voi ilmoittaa tästä tai 044 0945600.

Tarjouspyyntökaavake hankesuunnittelun tilaamista varten

Hankesuunnittelu on varsinaista suunnittelua edeltävä vaihe, jonka aikana tutkitaan tekniset, taloudelliset ja toiminnalliset vaihtoehdot varsinaisen korjaushankkeen toteuttamiseksi. Hankesuunnittelussa tuotetaan dokumentit, joiden pohjalta taloyhtiön yhtiökokous voi tehdä varsinaisen hankkeen toteuttamispäätöksen. Dokumentit sisältävät eri alojen asiantuntijoiden näkemykset ratkaisuista sekä suosituksen toteuttamiskelpoisimmasta vaihtoehdosta.

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n Kestävä asuminen ja ympäristö (K-EASY) -hankkeeseen kuuluva osahanke Asunto-osakeyhtiöiden korjaussuunnitelma (ASTE) on kehittänyt hankesuunnittelun tilaamista varten tarjouspyyntökaavakkeen, jolla taloyhtiöt voivat kilpailuttaa hankesuunnittelun tekijän. Tarjouspyyntölomake on vielä kehitysvaiheessa. Hankkeen projektipäällikkö Johanna Veikkolainen ottaa vastaan kommentteja ja kaavakkeen parannusehdotuksia.

Pääset lataamaan kaavakkeen osoitteesta http://www.kestavaasuminen.fi/fi/osahankkeet/aste/asuinkiinteistot

KiinteistöliittoTaloyhtio.netTaloyhtiosivutSuomen KiinteistölehtiKiinkoKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskusTampuuriTilaajavastuu