Ilmastoviisas taloyhtiö ja asuminen

Taloyhtiöt ja asukkaat kohtaavat ilmastonmuutoksen vaikutukset mm. sään ääri-ilmiöiden, kuten hellekausien ja kuivuuden sekä rankkasateiden, tulvien ja myrskyjen yleistyessä. Taloyhtiöissä tulee ennakoida näitä vaikutuksia ja pyrkiä suojautumaan sekä sopeutumaan niihin. Asukkaat ja taloyhtiöt voivat myös aktiivisesti toimia hidastaakseen ilmastonmuutosta ja ehkäistäkseen sen vaikutuksia.

Ilmastoviisas taloyhtiö -kiertue 2022-23

Kiinteistöliitto jäsenyhdistyksineen sekä yhteistyökumppaneineen järjesti Ilmastoviisas taloyhtiö -kiertueen syksystä 2022 ja kevääseen 2023. Tapahtumakiertue kattoi 7 kaupunkia, joissa oli seminaari kiinteistöalan ammattilaisille sekä taloyhtiöiden hallituksille ja asukkaille. Tapahtumat olivat osallistujille maksuttomia ja kaikille kiinnostuneille avoimia.

Seminaariosioiden lisäksi tapahtumissa oli yritysten ja muiden organisaatioiden näyttelyosastot, joilla oli tarjolla ajanohtaista tietoa aiheeseen liittyen. Kiinteistömedia Oy vastasi näyttelyyn liittyvistä asioista.