Osoitteenmuutos Plaza
Etusivu Jäseneksi Taloyhtiöille Vuokrataloille Vuokranantajille
Etusivu > Uutiset > Vuoden putkiremontti 2012 -kilpailun voittajaksi As Oy Kaarenpeikko

Vuoden putkiremontti 2012 -kilpailun voittajaksi As Oy Kaarenpeikko
26.4.2012

Vuoden putkiremontti 2012 -kilpailun voittajaksi on valittu vantaalainen As Oy Kaarenpeikko. Tämän vuoden kilpailussa kiinnitettiin erityisesti huomiota energiatehokkaisiin ratkaisuihin ja huoneistokohtaiseen vedenmittaukseen. As Oy Kaarenpeikko toteutti hankkeen yhteydessä huoneistokohtaiset etäluettavat vesimittarit ja vesikalusteet valittiin vettä säästäviksi. Hanke toteutettiin viemärit sukittamalla ja vesijohdot uusittuina pintavetoina. As Oy Kaarenpeikko palkittiin Taloyhtiö 2012 -tapahtumassa Finlandia-talossa 26.4.2012.

Vuoden putkiremontti -kilpailun tarkoituksena on palkita uusia tai hyväksi todettuja toimintamalleja ja -tapoja, joissa on kiinnitetty huomiota muun muassa hanke- ja toteutussuunnittelun onnistumiseen, aikataulussa pysymiseen, saavutettuun energiansäästöön, asumishaittojen minimointiin ja viestintään.

As Oy Kaarenpeikossa ensiluokkaista viestintää

Hankesuunnittelun alussa toteutettiin laaja asukaskysely. Hankkeen aikana pidettiin asukasiltoja ja monen osa-alueen informaatiotilaisuuksia, jopa "velkainfo" remontin jälkeen pankin edustajan kanssa. Urakoitsijat esiteltiin yhtiökokouksessa. Tiedottaminen oli monen tahon toteuttamaa, ja tiedotteita laadittiin tarpeen mukaan usealla kielellä. Taloyhtiön puheenjohtaja piti nettiblogia, joka sisälsi yhteensä yli 200 kirjoitusta remontin etenemisestä.

As Oy Kaarenpeikko

Eri vaiheiden päätöksenteko oli sujuvaa ja aikataulukin piti tismalleen paikkaansa. Asukkailla oli urakoitsijan puolelta yhteyshenkilö, jolle sai soittaa tai lähettää sähköpostia. Töitä tehtiin asunnossa yhteensä 4-6 viikkoa, jolloin oli pientä asumishaittaa. Asukkaat olivat koko ajan tietoisia hankkeen etenemisestä.

Kunniamaininnan sai helsinkiläinen As Oy Ilkantie 8 -10

Hankkeeseen valmistauduttiin huolella ja siinä uskaltauduttiin ottamaan erittäin paljon korjausvelkaa kiinni. Laajamittainen hanke onnistuttiin hoitamaan taloyhtiössä yksimielisillä päätöksillä. Korjaushankkeessa hyödynnettiin kellaritilassa olevia käyttämättömiä tiloja.

Projektin toteutuksen onnistumista edesauttoi hyvä tiedottaminen viikoittain työn edistymisestä sekä sähköpostitse että ilmoitustaululla. Toteutus onnistui hyvin ja lisätöiden osuus jäi alle kolmen prosentin. Havaitut puutteet remontin jälkeen saatiin hoidetuiksi viikon kuluessa.

As Oy Ilkantie 8 -10

Lisätietoja: Juhani Siikala, kilpailutoimikunnan puheenjohtaja, puh. 0400 585 102.

Kilpailutoimikunta:

Vuoden 2012 kilpailutoimikunnan puheenjohtajana toimii RI, ekonomi Juhani Siikala AKHA:sta. Kilpailutoimikunnan jäseninä toimivat kehityspäällikkö TkT Jari Virta ja viestintäpäällikkö Marjukka Vainio Kiinteistöliitosta, neuvontainsinööri Jaakko Laksola Kiinteistöliitto Uusimaasta, varatuomari Roy Rantanen AKHA:sta sekä päätoimittaja Asko Sirkiä Kiinteistölehdestä.

Petri Pylsy.jpg

Taloyhtio.netTaloyhtiösivutSuomen KiinteistölehtiKiinkoEuropean Property FederationKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskustampuuri_s1.gifKTI