Osoitteenmuutos Plaza
Etusivu Jäseneksi Taloyhtiöille Vuokrataloille Vuokranantajille Medialle
Etusivu > Uutiset > Turvallinen taloyhtiö -kiertue lisää tietoa asumisturvallisuudesta

Turvallinen taloyhtiö -kiertue lisää tietoa asumisturvallisuudesta
20.9.2016

Kiinteistöliitto jäsenyhdistyksineen ja yhteistyökumppaneineen järjestää Turvallinen taloyhtiö -kiertueen, jonka tavoitteena on edistää asuintalojen turvallisuutta ja riskeihin varautumista.

"Taloyhtiön turvallisuus on laaja kokonaisuus. Lakisääteisiä velvoitteita on useita, kuten pelastussuunnitelman laatiminen ja paloturvallisuussäännösten noudattaminen. Lain noudattamisen lisäksi fiksu taloyhtiö varautuu myös muihin riskeihin: esimerkiksi taloudellisiin riskeihin varautuminen sekä vakuutuksista huolehtiminen ovat tärkeitä tehtäviä", kertoo Kiinteistöliiton lakimies Kaisu Terkki.

Turvallinen taloyhtiö -kiertueella pyritään antamaan eväitä taloyhtiöiden turvallisuuden lisäämiseen eri näkökulmista. Kiertueen järjestää Kiinteistöliitto yhteistyössä alueellisten jäsenyhdistysten ja SPEKin kanssa.

Kiertueen ensimmäinen tapahtuma on keskiviikkona 21.9. Vantaalla Heurekassa. Syksyn ja talven aikana kiertuetapahtumia järjestetään kahdeksalla paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Ohjelmassa on asiantuntijaluentoja taloyhtiön turvallisuuteen liittyen sekä mahdollisuus kysyä asiantuntijoilta oman taloyhtiön tilanteeseen liittyviä kysymyksiä.

"Pelastussuunnitelman viestimiseen tarjolla hyviä välineitä" - asiantuntijayritykset tarjoamassa ratkaisuja

Turvallinen taloyhtiö -kiertueelle osallistuu myös kymmenen kiinteistöalan yritystä, joiden tarjoamien palvelujen avulla voidaan parantaa kiinteistön turvallisuutta.

Ratkaisuja löytyy muun muassa pelastussuunnitelmien parempaan viestimiseen asukkaille.
"Pelastussuunnitelma ei auta tositilanteessa, jos asukkaat eivät tunne sitä", sanoo kiertueella mukana olevan Talokeskuksen kiinteistöturvallisuudesta vastaavan yksikön päällikkö Harri Lassila.

"Pelastussuunnitelmien viestimiseen löytyy markkinoilta sähköisiä ratkaisuja perinteisen ilmoitustaululla tiedottamisen tueksi. Myös suunnitelman ylläpito ja päivittäminen onnistuvat helposti näiden järjestelmien avulla", Lassila kuvaa.

Kiinnostaako kuulla lisää?
Tervetuloa paikalle 21.9.2016 Vantaalle Heurekaan klo 13 alkaen!
Kiertueen ohjelma ja ilmoittautumisohjeet: www.taloyhtio.net/turvallinentaloyhtio
Seuraa meitä myös Facebookissa: www.facebook.com/turvallinentaloyhtio

Lisätietoa:
Kiinteistöliitto, lakimies Kaisu Terkki, p. 050 590 1278, kaisu.terkki@kiinteistoliitto.fi
SPEK, projektipäällikkö Ira Pasi, p. 040 595 4140, ira.pasi@spek.fi
Talokeskus, yksikön päällikkö Harri Lassila, p. 0400 703 845, harri.lassila@talokeskus.fi

Kiinnostaako toimituksesi edustajaa tulla haastattelemaan asiantuntijoita tapahtumaan?
Ota yhteyttä viestintäpäällikkö Liina Länsiluotoon, p. 040 83 54900,
liina.lansiluoto@kiinteistoliitto.fi

* SPEKin tutkimus "Arjen ja asumisen turvallisuus" (2015)

Taloyhtio.netTaloyhtiosivutKiinteistolehti_logo_pieni_nega.pngKiinkoEuropean Property FederationKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskustampuuri_s1.gifKTITilaajavastuu