Osoitteenmuutos Plaza
Etusivu > Uutiset > Turvaa kotisi joululoman ajaksi

Turvaa kotisi joululoman ajaksi
19.12.2016

Vaikka joulunaikaan tekisi mieli vain vaipua tunnelmoimaan vällyjen alle, kannattaa ennen rentoutumista varmistaa muutama asia.

Pidä murtovarkaat loitolla

Vietätkö joulua sukuloimassa tai ulkomailla poissa kotoa? Ikävän kotiinpaluun ja asuntomurron estämiseksi pidä asuntosi asutun näköisenä, vaikka olisit poissa kotoa joululoman. Varkaat iskevät helpommin, jos asunto on tyhjännäköinen.

Pyydä rivitalossa naapuria tai ystävää lakaisemaan lumet oven edestä ja kerrostalossa varmistamaan, että postit ovat kokonaan postiluukusta sisään työnnettyinä. Laita turvalukko kiinni.

Kinkun paistorasva ei kuulu viemäriin

Paistoitpa kinkkua kotona tai kyläreissulla, kinkun paistorasvan käsittelyssä on oltava varovainen. Hulauttamalla kinkun paistorasvan viemäriin saa parhaimmassa tapauksessa aikaan vesivahingon sekä omaan asuntoon että naapuriin. Laita siis paistorasva joko biojätteisiin tai sekajätteisiin. Jäähdytetty, kovettunut rasva on helppo siirtää esimerkiksi biojäteastiaan tai hyvin pakattuna sekajätteeseen. Myös muu ruokajäte kuuluu biojäteastiaan, eikä wc-pönttöön.

Tänä vuonna voit myös lahjoittaa kinkunrasvat uusiutuvan dieselin tuotantoon. Lue lisää ja katso ohjeet http://kinkkutemppu.fi/

Palovaroittimet kuntoon

Joulun kynttilät, sähkölaitteet tai joulusauna voivat pahimmillaan saada aikaan nopeasti leviävän tulipalon. Palovaroittimet kannattaa testata ennen joulua erityisen huolellisesti.

Joulumuistiosta lisää vinkkejä joulunaikaan

Kiinteistöliiton joulumuistio antaa hyödyllisiä ohjeita ja vinkkejä jouluun asukkaiden ja taloyhtiöiden hyödynnettäviksi. Joulumuistion voi jakaa vaikkapa taloyhtiön ilmoitustaululla, nettisivuilla tai Facebook-ryhmässä. Lue lisää: http://www.taloyhtio.net/ajassa/joulu/

Turvallista ja ihanaa joulua!

Taloyhtiönet_Asuminen18_550x259.jpg

Taloyhtio.netTaloyhtiosivutKiinteistolehti_logo_pieni_nega.pngKiinkoEuropean Property FederationKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskustampuuri_s1.gifKTITilaajavastuu

Hyvä sivuston käyttäjä

Olemme kehittämässä Kiinteistoliitto.fi -sivustoa. Kehittämisen kannalta on olennaista saada hyvä kuva siitä, millaista tietoa sivuilta haetaan ja miksi. Seuraavan kysely täyttämiseen menee noin minuutti. Olemme kiitollisia, jos voisit käyttää ajan auttaaksesi meitä tekemään sivustosta paremmin palvelevan.

Avaamme kyselyn uuteen välilehteen. Voit suorittaa vierailusi loppuun ja vastata kyselyyn sen jälkeen.

Ystävällisin terveisin ja yhteistyöstä kiittäen

Timo Tossavainen
Kiinteistöliiton yhteysjohtaja