Osoitteenmuutos Jäsensivut
Etusivu Palvelut Jäsenedut Jäsenmaksut Liity jäseneksi
Etusivu > Esittely

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ry on vuodesta 1907 toiminut alueensa kiinteistönomistajien etujärjestönä.

Olemme osa Suomen Kiinteistöliittoa, johon kuuluu 23 paikallisyhdistystä ja niiden kautta yli 26.500 jäsenkiinteistöä, joissa asuu noin 2 miljoonaa suomalaista.

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi on paikallisyhdistyksistä kolmanneksi suurin. Nykyisin edustamme yli 2.200 jäsenkiinteistöä ja niissä asuvia ihmisiä. Laaja jäsenpohja auttaa yhdistystä ja Suomen Kiinteistöliittoa turvaamaan taloyhtiöiden edut sekä alueellisesti että valtakunnallisesti. Jokainen uusi jäsenkiinteistö lisää kannanottojemme painoarvoa ja parantaa palveluresurssejamme.

Jäsenesite (fi,sve)

Neuvonta ja palvelut

Kiinteistöliitto tarjoaa jäsenkiinteistöjen edustajille monipuolisia palveluita. Kiinteistöliitolla on vahva kiinteistöjuridiikan, talous- ja veroasioiden sekä kiinteistönpidon asiantuntemus. Kiinteistöliiton monipuolinen neuvonta on objektiivista ja tasapuolista.

Kiinteistöliiton tutkimusosasto palvelee jäsenkiinteistöjä ja tiedotusvälineitä antamalla tietoa mm. asuinkiinteistöjen hoitokuluista, energian- ja vedenkulutuksesta, isännöinti- ja kiinteistönhoitopalveluiden ostamisesta.

Koulutus

Taloyhtiöiden hallitustyöskentelyssä tarvitaan monia taitoja - aina kokoustekniikasta lähtien. Lisähaasteita osaamiselle asettavat rakennuskannan ja asukkaiden ikääntyminen, rakennustekniikan muutokset, tietoverkot ja yleinen vaatimustason kohoaminen. Taloyhtiöiden hallitusten koulutustilaisuudet madaltavat kynnystä lähteä mukaan hallituksiin. Järjestämme alueellamme 10-20 jäsenmaksuun sisältyvää koulutustilaisuutta vuodessa.

Tutkimus- ja kehityspalvelut (T&K)

Kiinteistöliiton tutkimus- ja kehityspalveluiden tavoitteena on laatia toimintamalleja ja työkaluja kiinteistöjen ylläpitoon ja käyttöön, aikaansaada konkreettisia säästöjä kiinteistönomistajille sekä edistää hyviä asumisoloja nyt ja tulevaisuudessa.

Viestintä

Lähetämme alueellisia jäsentiedotteita 6 kertaa vuodessa. Tiedote sisältää ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita esimerkiksi lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista ja tilinpäätöksistäJäsenmaksuun sisältyy yksi paperinen postitettava jäsentiedote. Kaikilla hallituksen jäsenille voidaan lisäksi lähettää jäsentiedote sähköpostitse. Tilaisuuksista ja ajankohtaisista asioista viestitään säännöllisesti myös sähköpostilla.

Kiinteistöliitto julkaisee Suomen Kiinteistölehteä, joka on kiinteistönpidon ja korjausrakentamisen ammattilehti. Lehden kustantaja on Kiinteistöalan Kustannus Oy. Suomen Kiinteistölehti on suunnattu kiinteistönhoidon ja rakennuttamisen vastuuhenkilöille, kiinteistöistä vastaavien yhtiöiden johdolle, isännöitsijöille, asunto- ja kiinteistöyhtiöiden hallitusten jäsenille ja aktiivisille asukkaille.

Taloyhtio.net on Suomen Kiinteistöliiton julkaisema taloyhtiöiden oma tietoportaali. Rekisteröityminen Taloyhtio.netin käyttäjäksi on maksutonta. Taloyhtio.net tarjoaa hyötytietoa, tuotteita ja palveluja taloyhtiön hallitukselle, isännöitsijälle sekä kerros- ja rivitaloasukkaalle. www.taloyhtio.net

Kiinteistöliitto tarjoaa jäsentalolle yhtiökohtaiset nettisivut. Taloyhtiösivut tehostavat asukasviestintää ja parantavat asukkaiden tiedonsaantia. www.taloyhtiosivut.fi

KiinteistöliittoTaloyhtio.netTaloyhtiosivutKiinteistolehti_logo_pieni_nega.pngKiinkoKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskusTampuuriTilaajavastuu