× Kiinteistöliiton toimisto ja kaikki neuvonnat ovat kiinni to–pe 25.–26.4. Tarkista oman paikallisyhdistyksesi palvelujen aukiolo yhdistyksen sivuilta. Palvelemme normaalisti taas maanantaina 29.4.

Energiasta enemmän energiasivuilta

Energian käyttö sekä energiaratkaisut ja -tehokkuus ovat taloyhtiöiden ja asumisen ilmastoviisaudessa olennaisia seikkoja. Ilmaston kannalta korjaushankkeiden ja remonttien lisäksi suuri merkitys on energian hukkakulutuksen vähentämisellä sekä energian käytöllä niin taloyhtiön toimesta kuin asukkaiden toimin.

Lämmityksen, sähkö- ja vedenkäytön sekä ilmanvaihdon osalta on tarjolla ratkaisuja, jotka ovat hyödyksi niin taloyhtiöille osakkaineen ja asukkaineen kuin myös ilmastonmuutoksen hillitsemisessä ja ehkäisemisessä. Asumisterveys tulee turvata myös energiansäästötoimia tehtäessä.

Taloyhtiössä voidaan parantaa energiatehokkuutta monenlaisilla toimenpiteillä. Parhaiten energiatehokkuutta saadaan edistettyä asukkaiden, hallituksen, isännöinnin ja kiinteistöhuollon sujuvalla yhteistyöllä. Kun asenne on kunnossa, taloyhtiö pääsee pitkälle energian käytön tehokkuuden parantamisen sekä energiansäästön osalta.

Lue lisää Kiinteistöliiton sivuston taloyhtiöiden energiaosiosta - klikkaa tästä!