Kuntavaalitapahtuma - Asumisen tulevaisuus Kuopio

26.05.2021 klo 17.00

Asumisen kustannukset, rakennusten korjaustarpeet, energiatehokkuus ja digitalisaatio asettavat koko kiinteistöalan uudenlaisten kysymysten eteen. Merkittävä osa asumisen kustannuksista päätetään kunnissa. Kaupungit ja kaupunkiseudut ovat avainasemassa, kun pohditaan ratkaisuja koko asuntopolitiikkaan. Rakennettu ympäristö on suuri kansallisvarallisuutemme ja varallisuuden arvo säilyy ainoastaan huolta pitämällä.

klo 17.00 Tilaisuuden avaus – tervetuloa!
Piia Moilanen, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Itä-Suomi
Pia Helkio, aluepäällikkö, Suomen vuokranantajat

klo 17.20 Kuopion asumisen näkymät ja ilmastopoliittinen ohjelma
Katri Hiltunen, asuntotoimenjohtaja, Kuopion kaupunki
Mari Turunen, energianeuvoja, Kuopion kaupunki

klo 17.40 Puolueiden puheenvuorot, kaksi valmiiksi annettua kysymystä.

1. Mitkä ovat tärkeimmät kohdat Kuopion asuntopolitiikassa, ja mikä niistä olisi mielestäsi tärkein?

2. Miten Kuopion kaupunki voisi tukea taloyhtiöitä hiilineutraalisuus- ja energiatehokkuustavoitteissa?

keskusta: Aleksi Eskelinen, projektipäällikkö
kokoomus: Marko Kilpi, kansanedustaja
SDP: Tuula Väätäinen, kansanedustaja
vihreät: Pauli Sonninen, arkkitehti

18.30 Loppuyhteenveto

Tilaisuus järjestetään Teams-etäyhteydellä. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin tapahtumapäivänä.