Kuntavaalitapahtuma - Asumisen tulevaisuus Joensuu

25.05.2021 klo 17.00

Asumisen kustannukset, rakennusten korjaustarpeet, energiatehokkuus ja digitalisaatio asettavat koko kiinteistöalan uudenlaisten kysymysten eteen. Merkittävä osa asumisen kustannuksista päätetään kunnissa. Kaupungit ja kaupunkiseudut ovat avainasemassa, kun pohditaan ratkaisuja koko asuntopolitiikkaan. Rakennettu ympäristö on suuri kansallisvarallisuutemme ja varallisuuden arvo säilyy ainoastaan huolta pitämällä.

klo 17.00 Tilaisuuden avaus – tervetuloa!
Piia Moilanen, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Itä-Suomi
Markku Pennanen, aluepäällikkö, Suomen vuokranantajat

klo 17.20 Joensuu 2025 – miten Joensuu kehittyy ja voi hyvin?
Kari Karjalainen, kaupunginjohtaja

klo 17.40 Puolueiden puheenvuorot, kaksi valmiiksi annettua kysymystä.

keskusta: Juha Mustonen, ylilääkäri
kokoomus: Jouni Porokka, yrittäjä
perussuomalaiset: Eero Bogdanoff, ylipalomies, eläkeläinen
SDP: Seppo Eskelinen, kansanedustaja
vihreät: Ville Elonheimo, toiminnanjohtaja

1. Olisiko Joensuun ruutukaavan osayleiskaavaa mahdollista muuttaa siten, että keskustaan voitaisiin rakentaa yli 6 kerroksisia rakennuksia?

2. Miten näet kuntakohtaisien hintojen kehityksen Joensuussa (vesi, jätehuolto, kiinteistövero, sähkö, kaukolämpö) – Onko hinnoilla edelleen nousu paineita?

klo 18.30 Loppuyhteenveto

Toivo Korhonen, puheenjohtaja, Pohjois-Karjalan Isännöitsijät

Tilaisuus järjestetään Teams-etäyhteydellä. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin tapahtumapäivänä.