× Kiinteistöliiton toimisto ja kaikki neuvonnat ovat kiinni to–pe 25.–26.4. Tarkista oman paikallisyhdistyksesi palvelujen aukiolo yhdistyksen sivuilta. Palvelemme normaalisti taas maanantaina 29.4.

Sähköautot taloyhtiössä - infotilaisuus

17.04.2024 klo 16.00 Valtion virastotalon Auditorio, 2 krs.

Sähköautot taloyhtiössä

Sähköautoautojen osuus uusien autojen ensirekisteröinnistä kasvaa ja näkyy myös taloyhtiöissä. On useita erilaisia tapoja toteuttaa sähkö- ja hybridiautojen latauspisteitä taloyhtiössä niin hallinnollisesti kuin teknisesti. Latauspisteitä voi toteuttaa taloyhtiön hankkeena, yksittäisen osakkaan muutostyönä tai     osakasvähemmistön hankkeena. Taloyhtiössä kannattaa keskustella latauspisteiden toteuttamisen tarpeesta ja toteuttamisen edellytyksistä osakkaiden sekä asukkaiden kanssa etukäteen, jo ennen kuin asukkaat hankkivat sähkö- tai hybridiautoja. Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen ja Turku Energian järjestämässä tilaisuudessa saat neuvoja ja vinkkejä liittyen päätöksentekoon ja teknisiin ratkaisuihin.

16.00-17.30 Tervetuloa ja kahvitarjoilu Virastotalon 2. kerroksen aulassa

- Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen ja Turku Energian asiantuntija ovat tavattavissa omilla pisteillään. Tervetuloa keskustelemaan päätöksenteosta tai latauspisteiden toteutukseen liittyvistä asioista jo ennen tilaisuutta.

17.30 Sähköautojen latausratkaisut taloyhtiössä – päätöksenteko ja hallinto
- Päätöksenteko eri tilanteissa
- Kunnossapitovastuut
- Sopimus taloyhtiön ja osakkaan välillä
- Taloyhtiön vastuu latausratkaisun turvallisuudesta
Juristi Sanna-Mari Mannila, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi

Latausratkaisujen kartoitus- ja asennuspalvelu taloyhtiöille
Turku Energia Verkostotekniikka

Sähköautojen latauspisteet taloyhtiössä.
Liiketoimintayksikön päällikkö Anu Rantala, UTU Oy

eParking-latausjärjestelmä taloyhtiössä
Myyntijohtaja Teemu Marku, IGL-Technologies Oy

19.00 Tilaisuus päättyy

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, mutta edellyttää ilmoittautumisen. Ilmoittautumalla tilaisuuteen annat luvan siihen, että tilaisuuden järjestäjät voivat lähestyä teitä osallistujapalautteen keräämiseksi.