Eduskuntavaalipaneeli: Asuminen ja asuntopolitiikka

23.03.2023 klo 17.30 Taide- ja kulttuurikeskus Kalevan navetta

Asumisen kustannukset ovat olleet viime aikoina poikkeuksellisen jyrkässä nousussa. Kansalaisten tuloista yhä suurempi osa sitoutuu asumiseen. Asumiskustannusten hillitseminen onkin seuraavan hallituskauden avainkysymys yhtä lailla kotitalouksien kuin kansantaloudenkin näkökulmasta. Suomi on sitoutunut kunnianhimoisiin tavoitteisiin ja toimenpiteisiin rakennetussa ympäristössä tapahtuvan, ilmastolle haitallisen energiankulutuksen vähentämiseksi sekä siirtymiseksi uusiutuviin energialähteisiin perustuvaan energiajärjestelmään. Vihreä siirtymää toteuttaessa tulee huolehtia siitä, että muutos on oikeudenmukainen ja taloyhtiöt saavat tarvitsemansa tuen.

Kiinteistöliitto Etelä-Pohjanmaa ry ja Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry järjestävät yhteistyössä  Suomen Vuokranantajat ry:n kanssa Eduskuntavaalipaneelin, jossa käytävässä keskustelussa käsitellään mm. edellä mainittuja asumiseen ja asuntopolitiikkaan liittyviä teemoja. Tapahtumassa voit myös tavata kiinteistöyhdistysten ja Suomen Vuokranantajat ry:n edustajia.

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

17.00 Kahvitarjoilu

17.30 Tilaisuuden avaus

järjestäjien esittäytyminen

Kuntavaalipaneeli: Asuntopoliittinen keskustelu

Panelistien esittely ja keskustelu

Berg Kim, SDP

Koskela Harri, Kok.

Kurvinen Antti, Kesk.

Lepistö Petri, PS

Lähdesmäki Juhana, KD

juontajana yhteiskuntasuhdepäällikkö Hanna Isbom

19.00 Tapahtuma päättyy

Voit tutustua Kiinteistöliiton hallitusohjelmatavoitteisiin tästä ja Suomen Vuokranantajien hallitusohjelmatavoitteisiin tästä.