Neuvontapalvelut jäsenille

Puhelinneuvontaan voivat soittaa jäsentaloyhtiöiden hallituksen jäsenet, isännöitsijät sekä tilin- ja toiminnantarkastajat. Valtakunnallisen neuvonnan lisäksi osa alueyhdistyksistä tarjoaa neuvontaa omille jäsenilleen. Katso alueelliset neuvontapalvelut. Lisätietoa alueellisista palveluista sekä neuvontojen poikkeukset löydät yhdistysten omilta sivuilta

Lakineuvonta maanantaista torstaihin klo 9–15 ja perjantaisin klo 10–15 numerossa (09) 1667 6300

Lakineuvonta palvelee asumisen lainsäädäntöön ja taloyhtiöiden arkeen liittyvissä asioissa. Lakimiehet ovat erikoistuneet nimenomaan kiinteistölainsäädäntöön.

Talous- ja veroneuvonta maanantaista torstaihin klo 9–12 numerossa (09) 1667 6369

Talous- ja veroneuvonnassa palvelee kiinteistöalan kirjanpitokysymyksiin ja verotukseen perehtynyt ja erikoistunut asiantuntija.

Korjaus- ja tekninen neuvonta maanantaista torstaihin klo 9–12 numerossa (09) 1667 6311

Korjausrakentamisen neuvonta palvelee kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja korjausrakentamiseen liittyvissä kysymyksissä. Neuvontapalvelun tuottavat Kiinteistöliitto Pirkanmaan, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen, Kiinteistöliitto Itä-Suomen ja Kiinteistöliiton asiantuntijat kaikkien Kiinteistöliiton alueellisten jäsenyhdistysten jäsentaloille.

Ikääntyvien asumiseen liittyvä neuvonta maanantaista perjantaihin klo 915 numerossa (02) 724 9203

Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö -hankkeeseen liittyen on jäsentaloille neuvontaa ikääntyvien asumiseen liittyen. Neuvontaa antaa hanketyöntekijä vuosina 2024-25.

Työsuhdeneuvonta numerossa maanantaista perjantaihin klo 9–15 (09) 3158 6200

Taloyhtiöiden palkkaamien talonmiesten ja siivoojien työsuhdeasioissa neuvontaa antaa Kiinteistötyönantajat ry:n asiantuntijat.