× Kiinteistöliiton toimisto ja kaikki neuvonnat ovat kiinni to–pe 25.–26.4. Tarkista oman paikallisyhdistyksesi palvelujen aukiolo yhdistyksen sivuilta. Palvelemme normaalisti taas maanantaina 29.4.

Puheenjohtajien klubin webinaari: Muistiystävällinen taloyhtiö

20.04.2020 klo 17.00 Webinaari

Puheenjohtajien klubi tilaisuudet ovat taloyhtiöiden puheenjohtajien vertaistuki- ja verkostoitumistilaisuuksia.

Tervetuloa Muistiystävällinen taloyhtiö -webinaariin!

Webinaarissa käsitellään muistisairauden aiheuttamia muutoksia asumisen turvallisuuteen ja pohditaan taloyhtiön mahdollisuuksia tehdä asuinympäristöstä muistiystävällinen. Lisäksi osallistujille esitellään ”Muistiystävällinen taloyhtiö” -valmennusmalli, jota pääsee myös kehittämään ja kommentoimaan.

Koronatilanteen aiheuttamissa poikkeuksellisissa oloissa, tilaisuus järjestetään webinaarina. Varsinais-Suomen muistiyhdistys lähettää ilmoittautuneille webinaarin osallistumisohjeet webinaaria edeltävänä päivänä.

Mukaan ovat tervetulleita sekä webinaarien konkarit että ensikertalaiset. Apua teknisiiin ongelmiin saa sekä webinaariohjelman chatin kautta että puhelimitse puh. 040 353 3059/Kaisa Varsinais-Suomen Muistiyhdistys. Et välttämättä tarvitse kamera- tai mikrofoniyhteyttä. Osallistuminen ei vaadi maksullisten ohjelmien hankintaa.

Aikataulu:

16.45 Ohjelman käyttöopastus

17.00 Tervetuloa

17.05 Muistamaton asukas taloyhtiössä luento

17.30 Muistiystävällinen taloyhtiö -valmennusmallin esittely

17.45 Hyvät käytännöt taloyhtiöissä - keskustelua aiheesta chatin tai mikrofonin välityksellä

18.00 Ohjelma päättyy.

----

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ja Varsinais-Suomen Muistiyhdistys ovat tälle vuodelle tiivistäneet yhteistyötä. Turvallisesti kotona -hanke on saanut tälle vuodelle rahoituksen nimenomaan muistiasukkaiden turvallisen asumisen edistämiseen ja muistiystävällisten taloyhtiöiden rakentamiseen.

Muistisairaus koskettaa lähes jokaista suomalaista jollain tavalla joko sairastuneen, läheisen, naapurin tai ystävän roolissa. Suomessa elää yli 190 000 ihmistä, jotka sairastavat etenevää muistisairautta. Luvun ennustetaan kaksinkertaistuvan vuoteen 2060. Kansallisena tavoitteena on, että iäkkäät ihmiset voivat asua kotona ja saada sinne tarvitsemansa palvelut. Ikääntyneet ja muistisairautta sairastavat ihmiset siis ovat ja tulevat olemaan osa taloyhtiöiden arkea ja päätöksentekoa.