Koronan vaikutukset taloyhtiöissä

Koronavirus vaikuttaa asukkaiden arkeen ja taloyhtiöiden toimintaan Suomessa. Taloyhtiöiden asukkaista yhä useampi tekee etätöitä kotoa käsin ja moni sairastaa tai on karanteenissa kotonaan. Tämä poikkeuksellinen tilanne aiheuttaa paljon kysymyksiä ja huolestuttaa asukkaita, taloyhtiöiden hallituksia, isännöintiä.

Taloyhtiötkään eivät ole immuuneja viruksen vaikutuksille, toteaan Kiinteistöliitto 28.3.tiedotteessaan "Korona koettelee taloyhtiöiden taloutta - katso mahdolliset joustotavat".

Taloyhtiöiden yhtiökokousten järjestämiseen liittyen Kiinteistöliitto ja Isännöintiliitto julkaisivat yhteisen tiedotteen "Taloyhtiöiden yhtiökokouksissa etäyhteydet käyttöön koronaepidemian aikana".

Helmikuun lopulla 28.2. Kiinteistöliitto julkaisi ensimmäiset ohjeistukset otsikolla "Hallitus, näin varaudut koronavirukseen taloyhtiössä".

Usein kysyttyihin kysymyksiin vastauksia

Koronaepidemian edetessä tulee uusia menettelyjä ja viranomaisohjeistuksia asian osalta, ja siksi päivitämme näille sivuille uutta tietoa taloyhtiöissä hyödynnettäväksi.

Usein kysyttyihin kysymyksiin löydät Kiinteistöliiton asiantuntijoiden laatimia vastauksia vasemman reunan valikosta avautuvalta sivulta. Täydennämme kysymyksiä ja vastauksia sen mukaisesti kuin neuvonnassa tulee eteen erilaisia asiota koronaviruksen vaikutuksista taloyhtiöihin.