Etäyhteydellä osallistuminen taloyhtiön kokoukseen

Osallistuminen taloyhtiön kokoukseen etäyhteydellä on varteenotettava vaihtoehto monessa tilanteessa, kuten kevään 2020 aikana koronaepidemian aikana. Sähköisten työkalujen yleistyttyä etäosallistumiseen on entistä paremmat mahdollisuudet yhä useammalla ihmisellä. Kun osallistuminen mahdollistetaan myös etäyhteyksien kautta, parhaassa tapauksessa taloyhtiöiden yhtiökokouksiin osallistuvien määrä kasvaa.

Yhtiökokoukseen osallistuminen voidaan taloyhtiössä hoitaa etäyhteydellä joko teknistä välinettä käyttäen tai posti-/sähköpostikokouksena. Näihin kahteen erilaiseen tapaan olemme Kiinteistöliiton ja Isännöintiliiton yhteistyönä laatineet mallit, jotka löydät vasemman reunan valikosta.

Isännöintiliitto on julkaissut jäsenohjeen "Osallistuminen etäyhteydellä taloyhtiön kokoukseen", joka on koronaepidemian aikana avoimesti kaikkien saatavissa. Kannattaa tutustua ohjeeseen Isännöintiliiton sivuilla.