Ohjeet asuinrakennusten korjaushankkeisiin koronavirusepidemian aikana

Sosiaali- ja terveysministeriö ja ympäristöministeriö ovat laatineet ohjeet, joissa on kuvattu, mitä asioita täytyy ottaa huomioon korjaushankkeissa koronavirustilanteen aikana. Ohjetta sovelletaan silloin, kun korjauskohteessa on asukkaita korjauksen aikana.

Ohje on suunnattu ensisijaisesti taloyhtiöiden korjaushankkeiden tarpeisiin. Ohjeiden tarkoituksena on ehkäistä taudin leviämistä korjaushankkeiden yhteydessä sekä suojella työntekijöiden ja korjattavissa rakennuksissa olevien henkilöiden terveyttä. Ohje perustuu 9.4.2020 tilanteeseen, ja sitä päivitetään tarvittaessa tilanteen muuttuessa.

Ohjeen valmisteluun ovat sosiaali- ja terveysministeriön ja ympäristöministeriön lisäksi osallistuneet Valvira, aluehallintovirasto, THL, Kiinteistöliitto, Isännöintiliitto, Omakotiliitto, Rakli ja Rakennusteollisuus.

Ohje asuinrakennusten korjaushankkeisiin covid-19-epidemian aikana