Kiinteistöliiton toive tulevalle hallitukselle: Asumismenojen nousu on pysäytettävä

Noin 70 prosenttia suomalaisista asuu omistamassaan kodissa. Asunto-osakeyhtiöt eli tuttavallisemmin taloyhtiöt omistavat yli puolet kaikista asunnoistamme. Asunto-osakeyhtiöiden merkitys asuntojen hallintamuotona kasvaa jatkuvasti. Jo lähes kolme miljoonaa suomalaista asuu taloyhtiöissä.

Asumismenot ovat nopeassa kasvussa. Menojen kasvun hillintä on kotitalouksien ja kansantalouden kannalta avainkysymyksiä tulevalla hallituskaudella.

Näillä sivuilla voit perehtyä Kiinteistöliiton hallitusohjelmatavoitteisiin, joille toivomme huomiota eduskuntavaalien jälkeen muodostettavalta hallitukselta. Tavoitteet on hyväksytty Kiinteistöliiton hallituksen kokouksessa 20.9.2022, ja ne löytyvät vasemmalla olevasta valikosta teemoittain lajiteltuna.

Eduskuntavaalit järjestetään 2.4.2023.

Ennakkoäänestys kotimaassa: 22.–28.3.2023