Oma posti taloyhtiöön?

11.12.2017

Joulu on jo ovella ja jouluvalmistelut käynnissä. Joulukiireitä yritetään helpottaa monella tavalla. Yhä useampi joululahja hankitaan verkkokaupasta. Mitäpä jos nettiostos myös tuotaisiin perille ja sikäli kun ostos osoittautuu epäonnistuneeksi, sen palauttaminenkin onnistuisi omasta taloyhtiöstä! Ennen joulua moni jonottaa kesken muiden joulukiireiden postissa lähettääkseen joulukortteja ja -paketteja läheisilleen ja ystävilleen. Joillakin joulutervehdysten lähetys onnistuu jo nyt omasta taloyhtiöstä.

Posti on lanseerannut taloyhtiöille uuden palvelu Smartpostin. Sitä ei ole tarkoitettu yksin joulukiireitä helpottamaan, palvelu toimii toki vuoden ympäri. Yhtiö voi halutessaan tilata Smartpost-automaatin ja tehdä postin kanssa määräaikaisen sopimuksen palvelun käyttöönotosta. Ennen sopimuksen tekemistä asiasta tulee päättää yhtiökokouksessa, näkemyksemme mukaan yksinkertainen enemmistöpäätös yhtiökokouksessa riittää. Sopiva sijoituspaikka rakennuksessa kannattaa harkita tarkkaan.

Postin Smartpostista kertovan sivuston mukaan automaattiin voi tilata ja palauttaa verkko-ostokset. Siihen voi myös esimerkiksi jättää pesulaan menevän pyykkipussin, kirjaston kirjat ja korjaukseen menevän kännykän. Niin ja sen joulupaketinkin pystyy automaatista sukulaiselleen lähettämään. Jos uusi palvelu kiinnostaa, lisätietoa Smartpost-automaateista, palvelusta ja hinnoista löytyy postin verkkosivuilta.

Lue lisää Smartpostista: https://www.posti.fi/yritysasiakkaat/paketit-ja-logistiikka/smartpost/

Virpi Hienonen

Kirjoittaja on Kiinteistöliiton vanhempi lakiasiantuntija.

Lisää blogikirjoituksia