× Maksullinen lakineuvonta on suljettu torstaina 18.4.

Isännöintitehtäväluettelo auttaa sopimaan isännöintipalveluista

Asunto-osakeyhtiön isännöintitehtäväluettelo on luetteloksi koottu asunto-osakeyhtiölain mukainen esitys isännöintitehtävistä. Isännöintitehtäväluettelo auttaa taloyhtiön hallitusta arvioimaan oman taloyhtiön tarpeita isännöintipalvelujen osalta, laatimaan tarjouspyyntöön liitettävät palvelukuvaukset sekä solmimaan taloyhtiön tarpeita vastaavan isännöintisopimuksen.

Isännöintitehtäväluettelo koostuu tehtäväluettelosta ja sen selitysosasta. Tehtävät on jaettu aiheenmukaisiin lukuihin. Selitysosassa kerrotaan tarkemmin kustakin tehtävästä ja siitä, miten työt voidaan järjestää.

Isännöintitehtäväluettelossa isännöintitehtävät on esimerkinomaisesti jaettu kiinteään palkkioon sisältyviin ja erillispalkkioon oikeuttaviin tehtäviin. Kyse on mallista, jossa kunkin tehtävän kohdalla on taloyhtiöllä mahdollisuus valita haluaako se tehtävän sisällyttää sopimukseen vai ei ja sisältyykö se kiinteään kuukausipalkkioon vai erillisveloitettaviin tehtäviin.

Asunto-osakeyhtiön isännöintitehtäväluettelon liitteenä ovat Isännöintipalvelujen yleiset sopimusehdot (ISE 2007) sekä isännöinnin eettiset ohjeet.

Asunto-osakeyhtiön isännöintitehtäväluettelo on laadittu Kiinteistöliiton ja sen jäsenyhdistysten asiantuntijoista kootussa työryhmässä ja sen on julkaissut Kiinteistömedia Oy.

Lue lisää ja tutustu tehtäväluetteloon Kiinteistömedian sivuilla.